Kampaň Ježiš je kľúčová postava Vianoc prináša nádej a pozvanie otvoriť srdce P:3, 13. 12. 2025 18:25, DOM
Bratislava 14. decembra (TK KBS) V čase, keď mnohí ľudia prežívajú skľúčenosť, zhoršenú náladu, depresiu či všeobecnú skepsu, prichádza medzidenominačná platforma Kresťania v meste (KvM) s adventnou kampaňou „Ježiš je kľúčová postava Vianoc. Odomkni mu svoje srdce.“ Jej cieľom je ponúknuť nádej, pokoj a hlbší zmysel Vianoc v osobnom aj spoločenskom živote.
Kampaň odštartovala 6. decembra 2025 na Slovensku a paralelne aj v Českej republike, kde ju zastrešuje spoločenstvo Brno worship. Hlavným komunikačným priestorom je webová stránka www.klucovapostava.sk a sociálne siete, najmä Instagram. Záujemcovia si na webe môžu stiahnuť grafiky, videá či animované priania určené na zdieľanie v online priestore.
Vianoce ako odpoveď na skľúčenosť
„Kampaň ponúka príležitosť prežiť Vianoce, ktoré nie sú len o plných nákupných košíkoch, ale predovšetkým o hľadaní zmyslu a úľavy od ťažoby, ktorú mnohí v sebe nosia,“ uvádzajú organizátori. Pripomínajú, že hoci sú Vianoce spojené s tradíciami, farbami a stretnutiami, môžu byť aj obdobím smútku, osamelosti či prázdnoty, ak sa človek sústredí len na vonkajší rozmer sviatkov.
Autor myšlienky a spoluorganizátor kampane Martin Štuk zdôrazňuje: „Ježiš z Betlehema nie je len historickou postavou. Prišiel, aby ponúkol riešenie tam, kde si človek sám nevie pomôcť – či už ide o zlú náladu, hlbokú skepsu alebo depresiu, ktorá paralyzuje.“
Riaditeľka KvM Gabriela Mihel dopĺňa: „Vianoce sú pripomienkou, že Boh sa stal človekom. Ježiš je kľúčom, ktorý dokáže odomknúť naše vnútro – zo smútku, depresií, pocitu prázdnoty či straty zmyslu života.“
Spolupráca kresťanských spoločenstiev
Súčasťou kampane sú aj spoločné vianočné bohoslužby a podujatia vo viacerých bratislavských kresťanských zboroch a spoločenstvách, čo je podľa organizátorov dôležitým znakom jednoty a spolupráce, ktorú spoločnosť potrebuje.
Na webe kampane organizátori pripomínajú, že „Boh miluje každého človeka a preto poslal na svet svojho Syna. Vianočné evanjelium je odpoveďou na osamelosť a skľúčenosť moderného človeka.“
Kreatívne spracovanie a biblické posolstvo
Vizuálnu podobu kampane vytvoril Andrej Kmeťo zo štúdia IDEAS & INNOVATIONS. Hudobným motívom je pieseň „Smútok sa v tanec zmení“, ktorej autormi sú Július Slovák a Daniel Launer. Text piesne sa prihovára tým, ktorí hľadajú povzbudenie a pokoj uprostred Adventu.
Biblické posolstvo kampane vychádza z textov proroka Izaiáša (9, 1) a Evanjelia podľa Matúša (1, 23), ktoré hovoria o svetle v temnotách a o Bohu, ktorý je s nami.
Podujatia v rámci kampane
Kampaň bude sprevádzaná viacerými podujatiami, medzi nimi napríklad: evanjelizačné podujatie „Svetlo v tmách“ pri vianočných trhoch na Hlavnom námestí v Bratislave (12. decembra), vianočné koncerty a bohoslužby v zboroch Bratskej jednoty baptistov a špeciálne vianočné bohoslužby.
O organizátorovi
Kresťania v meste (KvM) je medzidenominačná platforma, ktorá spája kresťanské spoločenstvá a iniciatívy s cieľom šíriť kresťanské hodnoty a prinášať pozitívny vplyv do spoločnosti. Partnermi kampane sú viaceré cirkevné a kresťanské organizácie zo Slovenska i Českej republiky.