[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je utorok 12. 08. 2025   Meniny má Darina      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  august  >>
poutstštpisone
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Jubilejný rok 2025
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež Lev XIV.
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity

Expertka pred trendom na TikToku: Náboženstvo ako marketingový nástroj
P:3, 12. 08. 2025 06:45, ZAH



Foto: Pixabay.com


Viedeň 12. augusta (TK KBS) Viedenská sociálna etička Linda Kreuzerová kritizuje narastajúce miešanie spirituality, sebazdokonaľovania a ideálov krásy na sociálnych sieťach. V rozhovore uviedla, že mnohí influenceri využívajú náboženstvo nie z úprimného presvedčenia, ale ako prostriedok sebaprezentácie. „Len zriedkavo ide o lásku k Bohu, skôr o osobný zisk,“ povedala. Náboženstvo sa podľa nej na TikToku a Instagrame často používa ako súčasť životného štýlu na získanie sledovateľov, predaj produktov či budovanie osobnej značky.

Zvlášť kriticky vníma Kreuzerová spájanie duchovných odkazov s fitness a beauty obsahom. Niektorí influenceri podľa nej navodzujú dojem, že modlitba, disciplína a zdravá strava automaticky vedú k tzv. „glow up“ – viditeľnému zlepšeniu vzhľadu. Tak sa z náboženstva stáva nástroj sebazdokonaľovania, pričom namiesto kresťanských hodnôt, ako je láska k blížnemu či angažovanosť v spoločnosti, sa dostáva do popredia oddeľovanie sa, budovanie skupinovej identity a honba za sledovanosťou.

Kreuzerová upozorňuje, že náboženstvo ako identitný marker má rastúci význam najmä v krajinách so sklonom k pravicovému populizmu, kde pôsobia aj influenceri šíriaci rasistické, sexistické či islamofóbne posolstvá. „Ide o to, chrániť ‚kresťanské hodnoty‘ pred vymyslenou hrozbou zvonka,“ vysvetlila. Nebezpečenstvo podľa nej spočíva v tom, že mladí ľudia často nevedia tieto obsahy správne vyhodnotiť.

Zdroj:Kathpress, redakčne upravené



( TK KBS, ka, ml; kj ) 20250812001   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]