Chicago 25. júla (TK KBS) Suveníry s fotografiou Leva XIV. sú v Ríme stále vzácnosťou. V jeho rodnom meste Chicago však ľudia zarábajú na podobe prvého Američana vo vedení 1,4 miliardy katolíkov.
Od „Pápežovho piva“ až po detské pyžamá – Lev XIV. priniesol do Chicaga skutočný ekonomický zázrak. Od zvolenia 69-ročného kardinála Roberta Francisa Prévosta za pápeža 8. mája profituje celý miestny maloobchod, reštaurácie aj bary. Ako informovala platforma „La Voce di New York“, obchodníci využívajú celosvetový ohlas na nového pápeža – rodáka z ich mesta.
Brent Raska, bývalý presbyteriánsky pastor a majiteľ pivovaru Burning Bush Brewery, začal predávať pivo s názvom „Da Pope“. Do troch týždňov sa vypredalo 1 000 plechoviek s vyobrazením pápeža s pivom v ruke a chicagskou vlajkou okolo krku. Podnikatelia ako Cortney Black Kinzler zo suvenírového obchodu Urban Artisan vyrábajú tričká, nálepky, tašky i magnety.
„Lev XIV. je jeden z nás – bez ohľadu na vierovyznanie,“ povedala Kinzler. V športovom obchode Ganalovcov sa zas predávajú stovky dresov s číslom 14 po tom, čo sa pápež objavil vo Vatikáne v čiapke tímu Chicago White Sox. Aj rodný dom pápeža v Doltone sa stal turistickou atrakciou – obec ho odkúpila a plánuje zriadiť múzeum.
Zdroj: E-kai, redakčne upravené