[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je utorok 23. 04. 2024   Meniny má Vojtech      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  apríl  >>
poutstštpisone
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Najlepšou základnou školou na Slovensku je cirkevná základná škola z Košíc
P:3, 19. 01. 2023 14:50, DOM

Bratislava/Košice 19. januára (TK KBS/TASR) Najlepšou základnou školou na Slovensku je cirkevná Základná škola sv. Cyrila a Metoda na Bernolákovej 18 v mestskej časti Košice - Západ. Vyplýva to z rebríčka Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Jej zriaďovateľom je Košická arcidiecéza.  Riaditeľka školy Terézia Hrebeňárová sa hodnoteniu veľmi potešila. „Ide o merateľné ukazovatele ako sú testovanie deviatakov, piatakov, zloženie pedagogického zboru, mimoriadne výsledky, finančné zdroje, účasť v projektoch.  V prvom rade by som chcela poďakovať bývalej pani riaditeľke, ktorá v minulom školskom roku viedla kormidlo tejto školy, veľmi si vážime  zodpovedný prístup rodičov a žiakov. Snahou celého učiteľského zboru je, aby sme vytvorili prostredie, v ktorom sa žiaci, učitelia a rodičia cítili dobre.“

Radosť z úspechu potešila aj košického pomocného biskupa Mareka Forgáča. „Veľmi sa teším, že je to práve naša katolícka základná škola, ktorá sa umiestnila na prvom mieste hodnotenia základných škôl na celom Slovensku. Je to výsledok snaženia predchádzajúceho i terajšieho vedenia školy, celého kolektívu učiteľov, zamestnancov a ochotných a aktívnych žiakov. Blahoželám aj všetkým rodičom našich žiakov a všetkým sympatizantom a dobrodincom tejto školy. Toto umiestnenie je vyznačením nielen pre našu arcidiecézu, ale aj pre celé katolícke školstvo na Slovensku. Teším sa na ďalšiu spoluprácu a prajem celej škole Božie požehnanie vo všetkých jej podujatiach a aktivitách,“ uzatvára svoje blahoželanie biskup Marek Forgáč.

Najlepšou strednou odbornou školou (SOŠ) je Súkromná stredná odborná škola Tatranská akadémia na Ulici 29. augusta v Poprade a v rámci gymnázií Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium na Teplickej ulici v Bratislave, informoval analytik Matej Tunega. Druhou najlepšou ZŠ je Spojená škola Tilgnerova z bratislavskej Karlovej Vsi, nasleduje ZŠ Kollárova 2 zo Svätého Jura. Najvýraznejším skokanom sa medzi ZŠ stala škola na Tematínskej ulici v Novom Meste nad Váhom. „Významné zlepšenie v sledovaných ukazovateľoch prinieslo tejto škole posun na 20. miesto, pričom ešte rok dozadu figurovala na 308. pozícii spomedzi približne 700 ZŠ,“ priblížil Tunega. Ako druhá najlepšia škola v kategórii SOŠ sa umiestnila Obchodná akadémia Kukučínova v Trnave, nasleduje elektrotechnická priemyselná škola na Plzenskej v Prešove. „Najvýraznejším pozitívnym skokanom v tejto kategórii škôl je bratislavská súkromná SOŠ HOST,“ doplnil analytik.

Druhú pozíciu najlepších gymnázií obhájilo v rebríčku INEKO košické Gymnázium na Poštovej ulici a na treťom mieste skončilo Gymnázium Jura Hronca z Novohradskej ulice v Bratislave. "Za zmienku stojí posun gymnázia v Kráľovskom Chlmci, ktoré sa stalo celkovo najvýraznejším skokanom pri porovnaní hodnotenia za školské roky 2020/21, respektíve 2021/22,“ spresnil Tunega.      

Do rebríčkov boli podľa INEKO zaradené školy so vzorkou v priemere aspoň 20 žiakov, respektíve absolventov počas každého z uplynulých štyroch rokov. „Hodnotenie škôl odráža dosiahnuté výsledky na dlhšom časovom horizonte, pričom v prípade ZŠ do hodnotenia vstupujú výsledky Testovania 9, Testovania 5 a mimoriadne výsledky žiakov v súťažiach oceňovaných ministerstvom školstva,“ poukázal Tunega. Pri stredných odborných školách a gymnáziách nahrádzajú testovanie písomné maturity, hodnotí sa aj pomer miery nezamestnanosti absolventov školy k priemernej miere nezamestnanosti v okrese, kde škola sídli. Tunega ocenil, že sa ministerstvo školstva vrátilo k realizovaniu Testovania 9 a písomnej časti maturít, aj k testovaniu piatakov. „Celoplošné merania sú totižto dôležité nielen pre zabezpečenie spätnej väzby pre školy, zriaďovateľov a rodičov, ale sú tiež jedným z predpokladov na odstraňovanie informačnej nerovnosti a následný rast kvality vzdelávania,“ poznamenal. Ich pravidelnú realizáciu považuje za kľúčovú aj pre meranie tzv. pridanej hodnoty vo vzdelávaní (Zdroj: TASR / Košická arcidiecéza, Jaroslav Fabian).



( TK KBS, tasr, jfa, ml; pz ) 20230119024   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]