[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je piatok 26. 04. 2024   Meniny má Jaroslava      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  apríl  >>
poutstštpisone
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Katolícki novinári v Nemecku varujú pred „tlakmi šetriť“ v médiách
P:3, 25. 01. 2021 11:31, ZAH

Berlín 24. januára 2021 (TK KBS/KAP/KNA) Spoločnosť katolíckych publicistov v Nemecku (Gesellschaft katholischer Publizisten Deutschlands, skr. GKP) uvítalo posolstvo pápeža Františka k Svetovému dňu spoločenských komunikačných prostriedkov. Pápež kladie dôraz na ekonomický rámec žurnalistiky, zdôraznil cez víkend predseda združenia GKP Joachim Frank. „Aj v Nemecku vidíme, ako tlaky ušetriť škodia práci novinárov,“ uviedol Frank. „Dobrá žurnalistika potrebuje čas a zdroje na to, aby mohla preskúmať veci priamo na mieste a dôverne hovoriť so svojimi zdrojmi,“ zdôraznil Frank. Naproti tomu žurnalistika založená iba na tlačových správach a „studeno písaných“ správach od stola, nemôže plniť svoju funkciu strážneho psa pre spoločnosť.

Aj v zložitých podmienkach by mediálne domy a vydavatelia - cirkevní aj svetskí - nemali v záujme vlastnej dôveryhodnosti šetriť na svojom kľúčovom produkte alebo netransparentne kombinovať žurnalistiku a služby PR, uviedol predseda združenia. „Východisko z mediálnej krízy nespočíva v menšom rozsahu žurnalistiky, ale v posilňovaní základných kompetencií: pozornom vyhľadávaní údajov a kritickom sledovaní aktuálnych udalostí.“

V posolstve ku katolíckej mediálnej nedeli, ktoré bolo zverejnené v sobotu, pápež vyzýva k tomu, aby žurnalistika bola viac zo života. Varuje tiež pred rastúcou sebareferenčnosťou v médiách. Ak by sa pod tlakom na šetrenie v redakciách vyrábali správy len pred počítačom a zo sociálnych sietí, mohlo by dochádzať k splošťovaniu informácií.

Mottom „Svetového dňa spoločenských komunikačných prostriedkov“ 2021 je: „Poď a uvidíš!“ (Jn 1, 46). Komunikovať cez stretávanie sa s ľuďmi tam kde sú a s takými akí sú“. Slávi sa v nedeľu pred Turícami. Pápež zverejňuje svoje posolstvo k mediálnej nedeli 24. januára, na sviatok patróna novinárov svätého Františka Saleského.

Spoločnosť katolíckych publicistov má viac ako 500 členov, pracovníkov médií.

Zdroj: Kathpress / preložil Stanislav Gábor

( TK KBS, kap, sg, rp; pz ) 20210125031   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]