[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je utorok 01. 07. 2025   Meniny má Diana      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  júl  >>
poutstštpisone
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Jubilejný rok 2025
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež Lev XIV.
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity

Učitelia cirkevnej školy v Kežmarku absolvovali duchovnú obnovu
P:3, 01. 09. 2020 12:37, DOM

Kežmarok 1. septembra (TK KBS) V posledný augustový deň učitelia a zamestnanci Základnej školy s materskou školou sv. Kríža v Kežmarku absolvovali duchovnú obnovu pred začiatkom nového školského roka. Využili k tomu priestory kostola a farského úradu v Novom Smokovci. Duchovnú obnovu viedol kežmarský farár a dekan František Trstenský. Zúčastnili sa na nej aj kapláni Martin Kováč a Šimon Bocko, ktorí učia náboženstvo na tejto škole.

Kezmarok, duchovna, obnova

Program začal prednáškou o identite a poslaní katolíckeho učiteľa v súčasnej spoločnosti. Dekan Trstenský vyzval učiteľov k dvom úlohám. Cirkevná škola má byť prostredím otvoreným pre dialóg s týmto svetom, keďže Pán Ježiš poslal učeníkov do sveta, aby hlásali evanjelium. Avšak cirkevná škola a katolícky učiteľ potrebujú vždy zostať na pôde Katolíckej cirkvi v duchu Ježišových slov, ktoré povedal o učeníkoch, že sú vo svete, ale nie sú zo sveta. „Učiteľ musí byť otvorený pre komunikáciu so súčasnou dobou, spoločnosťou a kultúrou. Táto otvorenosť musí byť kritická, evaluačná, historická a dynamická, vždy v duchu Kristovho evanjelia,“ zdôraznil František Trstenský.

Kezmarok, duchovna, obnova

Po prednáške nasledoval priestor pre osobnú modlitbu, adoráciu a svätú spoveď. Obnovu zakončili spoločnou svätou omšou.

( TK KBS, ftr; ml ) 20200901003   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]