[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je pondelok 07. 07. 2025   Meniny má Oliver      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  júl  >>
poutstštpisone
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Jubilejný rok 2025
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež Lev XIV.
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity

Vyše 1600 detí z celého Slovenska sa zapojilo do kampane MINIdigi
P:3, 05. 06. 2020 11:00, DOM

Bratislava 5. júna (TK KBS) Do kampane MINIdigi, ktorá sa konala od 25. do 31. mája sa zapojilo viac ako 1600 detí z celého Slovenska. Cieľom kampane bolo, aby si účastníci na sedem dní zvolili výzvu, ktorá im mala pomôcť obmedziť využívanie tých digitálnych technológií, ktoré ich zbytočne oberajú o čas. Získaný čas venovali rozvoju svojich vzťahov v rodinách, s kamarátmi, s Pánom Bohom či rozvoju svojich darov a talentov. Týmto týždňom ich sprevádzalo viac ako 460 dobrovoľníkov a rodičov.

"Tento rok prežívali kampaň intenzívne celé rodiny, pre ktoré boli pripravené aktivity a modlitby na každý deň. Rodiny spolu tvorili, hrali sa rôzne hry, športovali, tancovali, spievali i piekli. Týždeň MINIdigi ukončili spoločnou modlitbou rodinnej liturgie s prosbou o Sedem darov Ducha Svätého na Slávnosť Zoslania Ducha Svätého", približuje koordinátorka kampane Dominika Bujdáková. 

Animátori a dobrovoľníci prežívali MINIdigi spolu s deťmi. "Mnohé deti dostali do schránky obálku s náramkom, s pozvaním k zapojeniu sa i s pekným listom od animátorov. Viacerí dobrovoľníci pripravili pre deti a mladých rôzne povzbudivé videá a niekoľkí zorganizovali aj online stretká. Práve aj týmto spôsobom sme poukázali na pozitíva využívania digitálnych technológií", objasňuje niektoré aktivity predseda eRka Juraj Králik. 

Motiváciou pre spoločný čas v rodinách bola aj MINIdigi škatuľka, ktorú si rodiny tvorivo vyrobili v úvode kampane. Členovia rodín si do nej odkladali mobily a iné technológie počas spoločných aktivít. Týmto gestom vyjadrili svoju túžbu venovať čas a pozornosť druhým a nebyť ničím vyrušovaní. Práve sila rodinného spoločenstva, radosť zo zážitkov, vynaliezavosť, láska a obetavosť animátorov charakterizovali kampaň MINIdigi. "Veríme, že práve tento intenzívny týždeň bude pre všetkých povzbudením žiť MINIdigi aj naďalej", uzatvára Dominika Bujdáková. 

Kampaň MINIdigi organizovalo eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí. Jeho cieľom bolo, aby deti a mladí nachádzali správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe. MINIdigi nadväzuje na Vypni telku, zapni seba!, ktorú eRko organizuje od roku 2001.

TK KBS informoval Boris Kollár

( TK KBS, bko, ml; pz ) 20200605026   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]