TK KBS

Dnes je nedeľa 12. 07. 2020   Meniny má Nina       Pošlite tip TK KBS Správy cez: RSS | Email | Mobile | Twitter | Instagram | Facebook | Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  júl  >>
poutstštpisone
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

  Top témy
Všetky
Koronavírus

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda o rodine
Pôstna polievka
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Kampaň Charitné Vianoce upozornila na vzťahy mladých k seniorom
P:3, 07. 02. 2020 13:05, DOM



Bratislava 7. februára (TK KBS) Začiatkom decembra spustila Slovenská katolícka charita vianočnú kampaň venovanú pomoci starším ľuďom. Súčasťou kampane bol adventný kalendár a video s výzvami pre mladých, aby svoj čas venovali starým rodičom a pomohli im tak stráviť radostné Vianoce bez pocitu opustenia a samoty.

Slovenská katolícka charita pomáha najzraniteľnejším; žiaľ, do tejto skupiny patria v dnešnej dobe aj seniori žijúci doma, v rodine alebo v domovoch. Mnohí z nich zažívajú osamelosť a pocity zbytočnosti, ktoré im bránia prežiť starobu v dôstojnom pokoji a radosti. Okrem materiálnej pomoci, je to veľakrát práve ľudská spoločnosť, ktorá im chýba. Kampaň Charitné Vianoce, ktorá odštartovala v 1. adventnú nedeľu, sa preto sústredila na zanikajúce vzájomné vzťahy, ktoré ešte kedysi pretrvávali medzi seniormi a mladými, no na mieste ktorých sa čoraz viac rozpína tzv. medzigeneračná priepasť a ľahostajnosť.

Odkazom kampane je čas venovaný tým najstarším, na ktorých zabúdame a ktorých hodnota sa často opomína a zanedbáva, ba dokonca redukuje na sociálne bremeno. Smerom k rodinám, mladým i deťom bola tak zdôraznená úcta ku starším, ale najmä pozornosť, ktorú potrebujú, aby sa necítili odlúčení od spoločnosti. Vianočnú kampaň podporilo video a adventný kalendár so štyrmi výzvami pre čas strávený so staršími rodičmi či inými blízkymi v seniorskom veku.

Okrem tlačenej podoby kalendára, ktorú bolo možné dostať vo farnostiach alebo na vianočných trhoch, bol kalendár dostupný v online verzii a na sociálnych sieťach. Tu sa do výzvy zapojili aj známi influenceri Martin Ondruš (@mato.ondrus) a Kristína Suchánková (@thetolerantcook) a pomocou hashtagu #CharitneVianoce šírili kampaň ďalej.

V online zbierke, prebiehajúcej súčasne s kampaňou do konca decembra, sa vyzbieralo 1 200 eur. Získané prostriedky boli použité na nákup potravín a hygienických potrieb pre seniorov žijúcich v bratislavskom kraji, ktorí to potrebujú najviac. Okrem toho je však už spomínaným úspechom upozornenie na tému pomoci seniorom a vzájomné povzbudenie k spoločne strávenému času prostredníctvom výziev, ktoré si v čase sviatkov našli silnú odozvu.

TK KBS informovala Monika Molnárová



( TK KBS, mmo; ml ) 20200207024   |   Upozorniť na chybu v správe |



[naspäť]







(c) TK KBS 2003 - 2020