[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je štvrtok 25. 04. 2024   Meniny má Marek      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  apríl  >>
poutstštpisone
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Google|Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Konferencie KBS
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež František
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity
Ranné homílie

Kampaň Charitné Vianoce upozornila na vzťahy mladých k seniorom
P:3, 07. 02. 2020 13:05, DOM

Bratislava 7. februára (TK KBS) Začiatkom decembra spustila Slovenská katolícka charita vianočnú kampaň venovanú pomoci starším ľuďom. Súčasťou kampane bol adventný kalendár a video s výzvami pre mladých, aby svoj čas venovali starým rodičom a pomohli im tak stráviť radostné Vianoce bez pocitu opustenia a samoty.

Slovenská katolícka charita pomáha najzraniteľnejším; žiaľ, do tejto skupiny patria v dnešnej dobe aj seniori žijúci doma, v rodine alebo v domovoch. Mnohí z nich zažívajú osamelosť a pocity zbytočnosti, ktoré im bránia prežiť starobu v dôstojnom pokoji a radosti. Okrem materiálnej pomoci, je to veľakrát práve ľudská spoločnosť, ktorá im chýba. Kampaň Charitné Vianoce, ktorá odštartovala v 1. adventnú nedeľu, sa preto sústredila na zanikajúce vzájomné vzťahy, ktoré ešte kedysi pretrvávali medzi seniormi a mladými, no na mieste ktorých sa čoraz viac rozpína tzv. medzigeneračná priepasť a ľahostajnosť.

Odkazom kampane je čas venovaný tým najstarším, na ktorých zabúdame a ktorých hodnota sa často opomína a zanedbáva, ba dokonca redukuje na sociálne bremeno. Smerom k rodinám, mladým i deťom bola tak zdôraznená úcta ku starším, ale najmä pozornosť, ktorú potrebujú, aby sa necítili odlúčení od spoločnosti. Vianočnú kampaň podporilo video a adventný kalendár so štyrmi výzvami pre čas strávený so staršími rodičmi či inými blízkymi v seniorskom veku.

Okrem tlačenej podoby kalendára, ktorú bolo možné dostať vo farnostiach alebo na vianočných trhoch, bol kalendár dostupný v online verzii a na sociálnych sieťach. Tu sa do výzvy zapojili aj známi influenceri Martin Ondruš (@mato.ondrus) a Kristína Suchánková (@thetolerantcook) a pomocou hashtagu #CharitneVianoce šírili kampaň ďalej.

V online zbierke, prebiehajúcej súčasne s kampaňou do konca decembra, sa vyzbieralo 1 200 eur. Získané prostriedky boli použité na nákup potravín a hygienických potrieb pre seniorov žijúcich v bratislavskom kraji, ktorí to potrebujú najviac. Okrem toho je však už spomínaným úspechom upozornenie na tému pomoci seniorom a vzájomné povzbudenie k spoločne strávenému času prostredníctvom výziev, ktoré si v čase sviatkov našli silnú odozvu.

TK KBS informovala Monika Molnárová

( TK KBS, mmo; ml ) 20200207024   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]