[verzia pre mobil]
TK KBS

Dnes je nedeľa 13. 07. 2025   Meniny má Margita      Pošlite tip TK KBS [RSS][Email][Mobile][Twitter][Instagram][Threads][Facebook] Vyhľadávanie

Home Najnovšie Domáce Zahraničné Foto Video Audio Press

  Kalendár správ
<<  júl  >>
poutstštpisone
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

  Život Cirkvi
Program biskupov
Pozvánky na akcie
Programové tipy
Podcast:
Apple|Spotify

  Sekretariát KBS
Jubilejný rok 2025
Synoda
Zamyslenia KBS
Financovanie Cirkvi

  Pápež Lev XIV.
Životopis
Generálne audiencie
Anjel Pána [audio]
Urbi et Orbi
Aktivity

V Ríme sa stretnú malí i veľkí katolícki vydavatelia z celého sveta
P:3, 01. 05. 2019 20:30, ZAH

Rím 1. mája (RV) V Ríme sa v dňoch 26. – 29. júna 2019 stretnú malí i veľkí katolícki vydavatelia z celého sveta, aby reflektovali výzvy a ťažkosti katolíckych vydavateľstiev v kontexte globalizácie a digitalizácie.

Medzinárodné dni katolíckych vydavateľov otvorí prefekt Dikastéria pre komunikáciu Paolo Ruffini. Zaznejú svedectvá a skúsenosti katolíckych vydavateľov na rôznych kontinentoch a príspevky odborníkov. Výmene skúseností poslúži aj prehliadka vydavateľstiev a okrúhle stoly.

Digitálne výzvy 21. storočia poznačujú rozvoj vydavateľstiev – katolíckych i tých nekatolíckych. Príval vlny internetu na všetky kontinenty, ktorý sa deje čoraz väčšou rýchlosťou, si vyžaduje neustálu pozornosť a rovnako rýchlu transformáciu, aby sme našli spôsob pre poskytovanie tých najadekvátnejších odpovedí. A to všetko v ekonomicky komplexnom a krehkom kontexte, ktorý je dominovaný obrami digitálneho trhu.

Zástupca generálneho riaditeľa vydavateľstva Bayard Presse a predseda Federácie katolíckych médií Francúzska Jean Marie Montel vysvetľuje nevyhnutnosť vzájomného zdieľania medzi profesionálmi, ktoré by šlo ponad jazykové i kultúrne bariéry: „Je tu vôľa pracovať spoločne, aby sme sa spoločne delili o naše ťažkosti i naše túžby. S príchodom digitálnych médií sa hranice vytrácajú a pravdepodobne bude čoraz viac potrebné pracovať spoločne.“

Katolícki vydavatelia majú okrem charakteru klasického podnikania misiu inšpirovanú Evanjeliom. Farská tlač v Európe je toho príkladom – ako silne rastúca dovoľuje dostať sa k veľkému počtu osôb na území farnosti, a to aj nezávisle od náboženstva čitateľov. Digitálne rozšírenie zároveň pomáha, aby sme boli nablízku ľuďom a aby sme sa dostali aj do ďalšej časti sveta.

Výzvy spojené s digitálnymi technológiami sú nesmierne. Vzájomná spolupráca editorom umožní lepšie chápať to, ako sa môže internet stať výhodou zodpovedajúcou očakávaniam. V Afrike, kde v istých krajinách vzrastá počet katolíkov, majú miestne cirkvi čoraz väčšiu potrebu mať vlastné  médiá. Potrebujú sprevádzanie, ktoré by sa eventuálne mohlo uskutočniť zo strany katolíckych vydavateľov. Tento nárast je zaznamenaný rovnako aj v Ázii „a na týchto kontinentoch je možno budúcnosť katolíckych vydavateľstiev“, myslí si Jean Marie Montel, ktorý zároveň dúfa v znásobenie súčinnosti medzi katolíckymi vydavateľmi.

Výmena obsahov, kníh či projektov je jedným z kľúčov, ktoré umožnia vzdorovať internetovým obrom. „Amazon, Google a iní sú podniky, s ktorými musíme pracovať a s ktorými zároveň musíme bojovať“, vysvetľuje Jean Marie Montel. Katolícke vydavateľstvá sú teda povolané prispôsobiť svoj prístup a nepovažovať sa viac medzi sebou za rivalov.

Vydavatelia, ktorí by sa chceli zúčastniť na prvých Medzinárodných dňoch katolíckych vydavateľov 26. -29. júna v Ríme, môžu požiadať o informácie, prípadne sa prihlásiť na adrese: gec@spc.va.

( TK KBS, RV zk; ml ) 20190501002   |   Upozorniť na chybu v správe |

[naspäť]