Pápež Benedikt XVI. sa v nedeľu 22. februára napoludnie pomodlil spolu s veriacimi zhromaždenými na Námestí sv. Petra vo Vatikáne mariánsku modlitbu Anjel Pána. Pred ňou sa im prihovoril:„Drahí bratia a sestry,
liturgický text, ktorý liturgia predkladá na meditáciu počas dnešnej Siedmej nedele v Cezročnom období, sa týka udalosti o ochrnutom, ktorého Ježiš uzdravil a odpustil mu hriechy (Mk 2, 1- 12). Počas Ježišovho kázania priniesli k nemu medzi inými chorými aj ochrnutého muža na nosidlách. Keď ho Ježiš uzrel, povedal mu: „Synu, odpúšťajú sa ti hriechy“ (Mk 2, 5). Keď sa niektorí nad týmito slovami pohoršili, Ježiš dodal: „,Ale aby ste vedeli, že Syn človeka má na zemi moc odpúšťať hriechy` - povedal ochrnutému: ,Hovorím ti: Vstaň, vezmi si lôžko a choď domov`“ (Mk 2, 10 – 11). A ochrnutý muž odišiel uzdravený.
Táto evanjeliová rozprava poukazuje na to, že Ježiš má nielen moc uzdravovať choré telo, ale aj odpúšťať hriechy, a dokonca fyzické uzdravenie predstavuje ako prejav duchovného uzdravenia cez odpustenie hriechov. Hriech je skutočne určitým ochrnutím ducha, z ktorého môže oslobodiť iba moc milosrdnej Božej lásky, ktorá nám dovoľuje opäť vstať a pokračovať v ceste dobra.
Na dnešnú nedeľu pripadá aj sviatok Katedry sv. Petra. Je to dôležitý liturgický sviatok, ktorého stredobodom je tajomstvo úradu Petrovho nástupcu. Katedra sv. Petra je symbolom autority rímskeho biskupa, ktorý je povolaný vykonávať osobitné povolanie v službe celému Božiemu ľudu. Hneď po umučení svätých Petra a Pavla bolo cirkvi v Ríme priznané prvenstvo medzi všetkými katolíckymi komunitami, čo na začiatku 2. storočia vyjadruje svedectvo sv. Ignáca Antiochijského (Rimanom, Pref.: Funk I, 252) a tiež sv. Ireneja z Lyonu (Proti herézam III. 3, 2 - 3). Toto jedinečné tajomstvo rímskeho biskupa bolo potvrdené aj Druhým vatikánskym koncilom: „Preto v cirkevnom spoločenstve,“ čítame v dogmatickej konštitúcii o Cirkvi, „právoplatne jestvujú aj partikulárne cirkvi, ktoré majú svoje vlastné tradície; pritom však zostáva nedotknuté prvenstvo Petrovho prestola, ktorý je na čele celého spoločenstva lásky (porov. S. Ign. Ant., Ad Rom, Pref.), chráni oprávnenú rozmanitosť, ale pritom dáva pozor, aby tieto zvláštnosti nielenže neškodili jednote, ale jej skôr boli na osoh“ (Lumen gentium 13).
Drahí bratia a sestry, tento sviatok mi dáva príležitosť požiadať vás o sprevádzanie modlitbami, aby som mohol verne vykonávať neľahkú úlohu, ktorú mi ako nástupcovi sv. Petra apoštola zverila Božia prozreteľnosť. Prosme aj Pannu Máriu, tu v Ríme včera oslávenú s krásnym titulom Panna Mária dôvery. Prosme ju, aby nám pomohla vstúpiť s pravým duchom pokánia do Pôstneho obdobia, ktoré sa začne v stredu sugestívnym obradom sypania popolca. Kiež nám Panna Mária otvorí srdcia na obrátenie a vnímavé počúvanie Božieho slova.“