Taliansko 9. augusta (RV) "Deti sa dnes na školách učia, že si každý môže zvoliť svoje pohlavie. Prečo sa to deje? Pretože učebnice sú vlastníctvom ľudí a inštitúcii, ktoré na ne dávajú peniaze. Ide tu o ideologické kolonizácie, ktoré podporujú veľmi vplyvné krajiny," povedal pápež František pri stretnutí s poľskými biskupmi hneď po príchode do Krakova (27. 7.). Ako dodal slovami Benedikta XVI., "žijeme v dobe hriechu, ktorý útočí na Boha Stvoriteľa". Náuka o gendere sa pritom môže prekrývať ušľachtilými cieľmi - napríklad výchovou proti sexuálnemu násiliu a diskriminácii na základe sexuálnej identity a orientácie, vysvetľuje prof. Massimo Gandolfini, primár oddelenia neurochirurgie a neurológie v jednej z nemocníc severotalianskeho mesta Brescia. "Niečo také samozrejme spadá do výchovného pôsobenia školy, ktorá je druhou výchovnou inštanciou, zatiaľ čo prvá, ako by som rád zdôraznil, je rodina. Zastupujem výbor talianskych rodičovských asociácií, ktorému sme dali názov: "Bráňme svoje deti" a ktorý s nikým nechce bojovať, ale spolupracovať. Ak je účelom školských seminárov zabrániť vraždám žien a násiliu na ľuďoch vôbec, plne s nimi súhlasíme. Často však tieto vzdelávacie programy hovoria o výchove ku genderovej identite, čo je niečo iného. Myslí sa tým filozofia genderu, ktorá vznikla v Spojených štátoch amerických a pre ktorú neexistujú dve pohlavia, ale skôr neupresnený počet "genderových identít". Znamená to teda, že vychovávame naše deti k tomu, aby hovorili: "Máte síce pohlavie - mužské alebo ženské - ale genderová príslušnosť závisí na vašom prianí a slobodnej voľbe". A to je úplne neprijateľné."
Genderové teórie tiež skresľujú vzájomné vzťahy muža a ženy - namiesto zmluvy hlásajú ich nezmieriteľné nepriateľstvo...
"Práve to. Pápež citoval Benedikta XVI. a spolu s ním poukázal na to, že za ideológiou genderu stojí kapitál, veľké peniaze. Z toho dôvodu je nutné chrániť najslabších - a tými sú bezpochyby deti. Ako je vôbec môže dieťaťu povedať, že si môže vybrať svoju sexuálnu orientáciu? Škola by nemala vnášať zmätok, ale skôr pomáhať - utvrdzovať istotu. Zároveň by mala odovzdávať presvedčenie, že muž a žena nie sú dvaja ozbrojení nepriatelia, hoci sa medzi sebou líšia. Rozdielnosť však neznamená nerovnosť. Bohužiaľ sa tu však prináša posolstvo antagonizmu. Prirodzená krása spočíva v tom, že sa muž a žena navzájom dopĺňajú - jeden pomáha druhému, vnášajú svoje rozdielne špecifiká, ktoré ako celok tvoria krásu ľudstvá. Deti musia byť vedené k týmto hodnotám - nie ku kontrastu medzi mužom a ženou. Rozdiely dvoch pohlaví sú niečo nádherné a sú to prejavy jedinej základnej rovnosti - a to je ľudská dôstojnosť," komentuje lekár slová pápeža Františka.