Viedeň 25. novembra (TK KBS) “Vianoce sa stávajú čoraz viac komerčnými, skutočný zmysel sviatkov sa nám stráca.” S týmto hodnotením sa podľa rakúskeho prieskumu uskutočneného agentúrou GfK na 500 respondentoch a zverejneného v pondelok 24. novembra, stotožňujú 3/4 opýtaných. Pre 45% z nich to platí veľmi intenzívne, pre ďaľších 30% značne a len dve percentá opýtaných sa vôbec nesťažovali na vianočnú komerciu.Tomu zodpovedali aj seba-hodnotiace vyjadrenia ľudí vzhľadom na tvrdenie: “Vianoce sú pre mňa časom rozjímania a nemajú nič spoločné s konzumom”. V roku 2011 sa s týmto tvrdením dokázalo stotožniť 61% Rakúšanov, v roku 2012 už len 54%, v nasledujúcom roku 51%. Pri poslednom prieskume počet tých, ktorí sa necítia byť ovplyvnení nákupným ošiaľom, klesol na 43%.
Naproti tomu si každý štvrtý z opýtaných neželal pre seba nijaký materiálny dar. Najčastejšie si ľudia priali peniaze a poukážky na knihy alebo oblečenie. Prieskum tiež potvrdil, že čoraz viac darčekov ľudia kupujú cez internet, avšak klasické obchody zostávajú ešte stále s veľkým odstupom číslo jeden pre nákupy. Vedúci prieskumu Anna Kulnig a Ulf Schätzel potvrdili, že pre Rakúšanov sú “Vianoce stále jedným z najdôležitejších sviatkov v roku.”